Indsatsområde | Dokumentation | 2006 |
---|---|---|
1.1 Politik for kompetenceudvikling. | 1.1.1 Angiv de vigtigste indsatsområder for lærerkompetenceudvikling i 2006. Marker op til 5 indsatsområder.
|
Kompetence- udvikling |
1.1.2 Samme spørgsmål og valgmuligheder som 1.1.1, her for 2007. | Kompetence- udvikling |
|
1.1.3 Har skolen udarbejdet en plan for lærergruppens kompetenceudvikling? | Kompetence- udvikling |
|
1.2 Udvikling af undervisnings- og arbejdsformer. | 1.2.1 Angiv det pædagogiske udgangspunkt som skolen lægger til grund for undervisningens tilrettelæggelse og gennemførelse. | Værdier |
1.2.2 Offentliggør skolen studieplaner for hhx/htx? | Studieretning | |
1.2.3 På hvilken måde arbejder institutionen med at udvikle undervisningsformerne - anvender institutionen evt. nogle af /samtlige følgende former?
|
UV-tilrette- læggelse |
|
1.2.4. Hvorledes differentieres tid til forberedelse - hvilke kriterier anvender institutionen?
|
UV-tilrette- læggelse |
|
1.2.5. I hvilken grad anvendes følgende samarbejdsformer i lærernes samarbejde? Angiv graden
|
UV-tilrette- læggelse |
|
1.3 Omfang af kompetenceudvikling. | 1.3.1 Angiv hvor mange lærere, der har deltaget i systematisk kompetenceudvikling af flg. varighed (1 dag = 7,4 time): a.) 0 dage, b) 1-5 dage, c) 6-10 dage, d) 11 dage eller mere. Opgjort for 2005 og 2006. | Kompetence- udvikling |
1.3.2a Hvor mange lærere har p.t. pædagogiske IT-kompetencer svarende til Pædagogisk IT-kørekort? Opgjort for 2005 og 2006. | IT-kompe- tencer |
|
1.3.2b Hvor mange lærere er i gang med at gennemføre pædagogisk IT-kompetenceudvikling svarende til Pædagogisk IT-kørekort? Opgjort for 2004, 2005 og 2006. | IT-kompe- tencer |
|
1.3.2c. Hvor mange lærere har ikke og er ikke i gang med at tilegne sig pædagogiske IT-kompetencer svarende til Pædagogisk IT-kørekort? Opgjort for 2004, 2005 og 2006. | IT-kompe- tencer |
Indsatsområde | Dokumentation | 2006 |
---|---|---|
2.1 Skolens politik for og realisering af lokal virksomhedskontakt | 2.1.1. Har skolen en procedure for sin kontakt til virksomheder af relevans for hhx/htx-uddannelsen? | LOP |
2.1.2. Hvordan indgår skolens kontakt og samarbejde med lokale virksomheder i skolens undervisning? | UV-tilrette- læggelse |
|
2.2 Internationalisering | 2.2.1. Har skolen udarbejdet en strategi for internationalisering? | Internatio- nalisering |
2.2.2. Angiv hvilke internationale projekter og samarbejder, som skolen deltager i på hhx/htx. | ||
2.2.3. Angiv antal elever på hhx/htx, der har deltaget i ordningen "Praktik i Udlandet" i 2006. |
Indsatsområde | Dokumentation | 2006 |
---|---|---|
3.1 Skolens kontakt til og undersøgelser blandt praktikstederne | 3.1.1. Har skolen systematisk kontakt til institutioner, der er typiske aftagere af skolens hhx/htx-elever? | Fastholdelse |
3.1.1a Hvis ja: Hvad er de vigtigste indsatsområder på baggrund af kontakten? | Fastholdelse | |
3.2 Godskrivning og fleksibilitet i øvrigt. | 3.2.1. Hvor mange elever har fået merit fra en anden uddannelse (mindst 1 fag) i 2005 og i 2006? | |
3.3 Skolens systematiske arbejde med kvalitet. | 3.3.1. Har skolen udarbejdet en kort beskrivelse af skolens systematik til kvalitetssikring og -udvikling og resultatvurdering? | Kvalitet |
3.3.2. Udarbejder skolen en handlingsplan for evaluering af undervisningen og uddannelser på hhx/htx, skoleåret, 2006/07? | Evaluering | |
3.3.3. Hvilke indsatsområder har elevernes evaluering af undervisningen givet skolen anledning til at arbejde videre med på hhx/htx i 2007? | Evaluering | |
3.3.4. Har skolen udarbejdet en opfølgningsplan med udgangspunkt i de indsatsområder, elevernes evaluering af undervisningen i 2006 har peget på? | Handlingsplan | |
3.3.5. Indgår skolen i et samarbejde med en eller flere andre skoler med det formål systematisk at sammenligne sin uddannelseskvalitet? | Synergiskolerne | |
3.4. Faglighed (gennemførelse). | 3.4.1. Hvilket mål for 2006 har skolen opstillet for at reducere frafaldet blandt eleverne på hhx/htx? Og hvad blev resultatet? |
Fastholdelse |
3.4.2. Hvad har skolen gjort for at nå det opstillede mål for reduktion af frafaldet? | Fastholdelse | |
3.4.3. Hvilket mål for 2007 har skolen opstillet for at reducere frafaldet blandt eleverne på hhx/htx? | Fastholdelse | |
3.4.4 Hvad vil skolen gøre for at nå det opstillede mål for reduktion af frafaldet i 2007? | Fastholdelse | |
3.5. Faglighed (karakterer). | 3.5.1 Angiv linket på skolens hjemmeside, hvor elevernes afsluttende karakterer kan findes. | Karakterer |
3.5.2 Giver niveauet for elevernes afsluttende karakterer, herunder andelen af elever med karakterer under bestågrænsen anledning til specifikke tiltag? | ||
3.5.3 Hvis ja til 3.5.2 - beskriv de tagne initiativer. |